Om prosjektet
Ved etablering av nye og eksisterende kunder har ScaniaFinans behov for å produsere en rekke ulike dokumenter. Dette kan være lånesøknader, kontrollskjema, leasingdokumenter o.l. Relevant informasjon hentes da fra deres interne fagsystemer og sendes deretter til respektive DIGIFORMS-maler for dynamisk PDF-dokumentproduksjon.
DIGIFORMS - fleksibel teknologi basert på åpne standarder gir kraftige rapporteringsmuligheter
I samarbeid med TietoEnator har ScaniaFinans tatt i bruk DIGIFORMS for å produsere fleksible og dynamiske rapporter. Rapportene leveres i PDF-format og henter data fra ScaniaFinans' interne forretningssystemer.
Deres tidligere rapporteringsløsning ble på kort tid oppgradert til DIGIFORMS, slik at ScaniaFinans i dag har en integrert og fleksibel rapporteringsplattform tilpasset deres behov.
Integrasjon: DIGIFORMS henter data fra forretningssystemer som Lotus Notes og Entra Credit Case, og avleverer PDF-rapporter. Både rapportmalene og datautvekslingen mellom systemene baseres på åpne, internasjonale XML-standarder, noe som gir økt sikkerhet, stabilitet og bedret gjenbrukbarhet av løsningene.
ScaniaFinans hadde fra tidligere kompetanse på DIGIFORMS-teknologien og håndterer i dag både vedlikehold og videreutvikling av rapport-malene selv.
Nøkkelerfaringer:
Integrasjon
Standard teknologi gir fleksible integrasjonsmuligheter
Språk
Smart flerspråksstøtte i DIGIFORMS forenkler administrasjonen rundt flerspråklige dokumenter og fjerner behovet for dupliserte maler.
Revisjonskontroll
Gir enklere og bedre kontroll ved håndtering av ulike dokumentversjoner
Selvdrevne
ScaniaFinans vedlikeholder og videreutvikler selv rapportmalene